Budapesten, a PP Center Gamerland termében rendezték a K&H Egyetemi Esport Kupa idei döntőjét, amelyen a DEAC-Hackers három versenyszámban is szerepelt.
League of Legends kategóriában a DEAC a harmadik helyet szerezte meg. Minden csapat keményen készült a közelgő összecsapásokra, hiszen ez a verseny kiemelt jelentőségű az egyetemi esportvilágban. A felsőági döntőben a mieink a BME ellen játszottak.
– Az első mérkőzés során sajnos egy rosszul megjátszott csapatharcot követően túl nagy hátrányba kerültünk, ami végül vereséghez vezetett – kezdte Lekka Kondrád, a DEAC League of legends kategória edzője. – A második mérkőzés már jobban alakult. Lekka Lénárd remek teljesítményének köszönhetően sikerült előnyt szereznünk egy 3v2-es szituációban, és végül győztünk. A második mérkőzést is megnyertük, ám a harmadikban sajnos kijöttek a csapat objektív kontrollhiányosságai. Bár hamar előnyt szereztünk, de mindezt nem sikerült kihasználnunk az objektívek megszerzésére, ami végül vereséghez vezetett. Hasonló problémák merültek fel a vigaszdöntőben az ELTE ellen is, ugyanakkor ezekből a mérkőzésekből sokat tanulhatunk a jövőre nézve. Fontos lesz számunkra, hogy javítsunk az objektív kontrollon és fejlesszük az együttműködést a csapatban. Bízunk benne, hogy ezek az értékes tapasztalatok segítenek nekünk még eredményesebben szerepelni a jövőben – zárta Lekka Konrád.
Az EA FC 24 versenyszámot három darab háromfős és egy négyfős csoportra osztották. George M. Fouad másodikként, Banga József pedig elsőként hozta a négyfős csoportot, míg Hunyadi sajnos kiesett. A nyolcaddöntőben jött az igazi dráma, hiszen a két, még versenyben lévő játékosunknak egymással kellett megmérkőznie, ami egy kompetitív meccs után Banga győzelmével zárult, így az egyiptomi játékosunknak itt véget ért a verseny. A döntőn kívül minden meccs BO3-ba folyt, de a nyolcad- és negyeddöntőben nem volt szükség harmadik mérkőzésre, mivel Banga simán hozta őket. Az elődöntő már más volt. Az első mérkőzés egy hihetetlenül szoros összecsapást hozott, melynek vereség lett a vége, de ezt a második meccsen jóvátette játékosunk egy utolsó perces góllal, vagyis jöhetett a harmadik összecsapás. A rendes játékidő 2-2-vel zárult, és a hosszabbítás sem hozott eredményt, így a tizenegyesek döntöttek. Az ellenfél második pontrúgását elhibázta, és egy idegtépő meccs után Banga jutott a döntőbe. Itt Ven_balazs volt az ellenfele, akik jól tudott pozícionálisan védekezni, a támadásai gyorsak és pontosak voltak, így először 2-0-ra, majd 3-1 re legyőzte játékosunkat.
– Összegezve, elégedett vagyok a játékosokkal. Örültem volna, ha nem kell egymást kiejteniük, de ilyenek a versenyek. Rengeteg mindent lehet tanulni ezekből a megmérettetésekből, kinek min kell fejleszteni játékon belül és pszichés szinten. Gratulálok mindenkinek – fogalmazott Molnár Zsolt EA FC 24 edző.
Rocket League kategóriában a korábbi K&H Egyetemi Esport Kupa legjobb 8 csapata kapott meghívást egy újabb összecsapásra, LAN keretek között. Az online bajnokság 3. helyét megszerezve a DEAC játékosai újult erővel léptek be a Gamerland kapujain. A csoport első meccsén az online verseny bajnoka, az ELTE ellen 3-1-re nyert a DEAC, majd a BCE és a BME csapata felett diadalmaskodtunk 3-0-ra. Ezen győzelmek biztosították a csoportelsőséget, így az azonnali elődöntőbe jutást is. A fináléért az Óbudai Egyetemmel csaptunk össze, és ismét sikerült 3-0-s győzelmet aratni. Ezután jöhetett a döntő, amelyen a Budapesti Metropolitan Egyetemmel kerültünk szembe. A folyamatosan szoros és izgalmas meccsek ellenére sem tudtunk fogást találni a METU játékosain, így a BO7-es szériát 4-0-s győzelemmel tudta abszolválni az ellenfél csapata.
– Nagyon örülök, hogy a szokatlan LAN-körülmények ellenére hamar megtaláltuk a ritmust. Végig nagyon szervezetten és egymásban megbízva játszottunk, és ez meg is hozta a csoportkörben a gyümölcsét. Az elődöntő előtt volt egy hosszabb szünetünk, de ez sem tudott kizökkenteni minket, az Óbudai Egyetem ellen is azt játszottuk, amit szerettünk volna. A döntőben sajnos nem sikerült a végső győzelem, de ennek ellenére nagyon büszke vagyok a csapatra, és remélem, sok lehetőségünk lesz még együtt bizonyítani – értékelt a csapatkapitány, Csákó „DaruMester01” Dávid.
Az egész napos küzdelem végére tehát a Debreceni Egyetem játékosai a 2. helyet tudták megszerezni a tavalyi 7-8.-hoz képest, illetve egy helyezést javítottak a pár héttel ezelőtt lezárult online egyetemi bajnokságot követően.