Sikeres szezonja van a DEAC Motorsportnak

Az autopro.hu interjúja a DEAC motorsportcsapatának egyik tagjával, Szántó Attilával.

Először indul a Techtogether versenyen idén a DEAC Motorsport, a csapat eddig nem vett részt elméleti tudást mérő versenyeken. A korábban is létező csapat az idén lépett együttműködésre a DEAC-cal, erről, és a csapat autójáról is beszélt az autopro.hu-nak Szántó Attila.

– Mikor alakult meg a DEAC Motorsport és jelenleg hány főt számlál?

– 2019-ben indult a csapat egy teljesen más konstrukciós felállásban DE-MK Motorsport néven. A jelenlegi (2021-es) szezonban kezdtük a közös munkát a Debreceni Egyetem Atlétikai Clubbal (DEAC) közösen, ami sikeresnek nyilvánul. 25 mérnökhallgatóval dolgozunk együtt a mindennapokban, hogy a maximumot tudjuk nyújtani.

– A csapat nem teljesen saját készítésű járművel, hanem átalakított személyautókkal versenyez. Milyen hazai és esetleg külföldi megmérettetéseken szoktatok részt venni? Milyen versenyeken indultatok autótokkal az idei szezonban?

– A Magyar Országos Szlalom Bajnokságban versenyzünk jelenleg Széria 1-es kategóriában. A csapat eddig csak ebben a bajnokságban indult, de a következő szezonra tervezett fejlesztések lehetővé fogják tenni, hogy más versenyeken, más kategóriákban is rajthoz tudjunk állni. Külföldi versenyek jelenleg nincsenek számításba véve, mivel ebben a kategóriában a hazai lehetőségek is bőven adottak.

– A csapat az idei versenyekre új autót, egy Toyota Yaris-t készített fel. Tudnátok egy kicsit mesélni a járgányról, illetve arról, hogy milyen módosításokat végeztetek és terveztek végezni rajta?

– Kategóriánk szabályzata a legszigorúbb a Szlalom OB-ben, hiszen a Yaris-nak olyan állapotban kell indulnia, ami alkalmas akár közúti közlekedésre is. Így csak az alapvető szervizeléseket végeztük és végezzük el versenyről versenyre, ilyen például az olajcsere, légszűrő folyamatos cseréje, vagy a sérült elemek cseréje (hátsóhíd-csere, futóműfelújítás – gátlók, rugók, szilentek, gömbfejek cseréje – elhasználódott lengőkarok cseréje, karosszériaelemek javítása). Az autó mostani állapotát megfelelőnek tartjuk, hiszen szinte uraljuk a kategóriát a 2021-es szezonban.

– Okoztak valamilyen nehézséget a járműépítésben vagy más területeken a koronavírus-járvány harmadik hulláma miatt bevezetett intézkedések az év első felében?

– A versenyszezonra való felkészülés során a vírus hatását megérezte a csapat is. Mivel legtöbb csapattagunk nem debreceni, így a folyamatok elvégzésénél alacsony létszámban tudtunk jelen lenni, illetve az idény zártkapus futamokkal indult, ami a megszokotthoz képest eltérő volt.

– Milyen támogatást kap a csapat a Debreceni Egyetemtől és annak tanáraitól?

– A csapat alapító tagja a Műszaki Kar (Husi Géza – szerk.)egyik oktatója, aki szerves részét képezi a csapatnak. Pénzbeli támogatást kapunk az egyetemtől, illetve versenyautónk is az egyetem tulajdonában van. A legtöbb támogatás külső forrásokból származik, a DEAC-tól és a DE-MK HÖK-től.

– Terveztek csapatbővítést? Ha igen, milyen képzést folytató hallgatók jelentkezését várjátok a leginkább?

– A Debreceni Egyetem Gólyatáborában a felvételt nyert hallgatók nagy érdeklődést mutattak, így hat új taggal bővültünk szeptemberben. Felvételinél a műszakis hallgatók nagyszámú jelenléte a jellemző, de érkezett megkeresés egyéb különböző karokról is.

– A DEAC Motorsport indulni fog a novemberi Techtogether Automotive Hungary-n. Hogyan készül a csapat a közelgő versenyre?

– Csapatunk még eddig nem szerepelt olyan autókkal kapcsolatos versenyen, ahol elméleti tudást is számon kérnek, viszont a tagok tudása adott, a közös megbeszélések, ötletelések során sokat tanulunk egymástól. A Műszaki Karon tanultak alapján fogunk nekivágni a Techtogethernek.

autopro.hu