A Debreceni Egyetem sportklubjának színeiben hat vitorlás vágott neki a légvonalban mintegy 150 km-es távnak, négy szintidőn belül ért célba, sőt egy ezüsttel is gazdagodott klubunk.
Idén 510 hajóval, csaknem 2500 versenyzővel július 18. és 20. között zajlott az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj. Európa legnagyobb tókerülő vitorlásversenyén reggel 9 órakor rajtolt el a népes mezőny gyönyörű időben Balatonfüredről, majd az időjárás késő délelőtt közbeszólt, a szélcsend jelentős mértékben lelassította a mezőnyt.
Idén a Debreceni Egyetem sportklubjának színeiben hat hajó startolt el. A legjobb eredményt az X-35 Hungary hajóosztályban a Túravitorlás Sportklub és a DEAC közös vitorlása, a Szélvész érte el, amely egészen elképesztő teljesítménnyel a második helyen ért célba, míg összesítésben a 39. lett. A nyolctagú legénység tagja volt a DEAC vitorlásszakosztályának vezetője, Stündl László is.
– Óriási taktikai harc ez a verseny – kezdte Stündl László. – A Balaton sajátossága, hogy ha nincs egy markáns front, akkor nem lehet tudni, merről fog fújni a szél. Olyan kilencven fokos fordulók lehetnek, amire nem lehet felkészülni. Ez volt most is. Elindultunk, a déli oldalt választottuk, befordult a szél, majd megállt. A fűzfői öbölben másfél órát a semmiben ingadoztunk. Valamennyire haladtunk, mert jó volt a hajónk, és jó taktikát választottunk, így az élmezőnyben mentünk, az első negyvenben vitorláztunk. Aztán érkezett egy északnyugati szél, amit vártunk, jókor kaptuk el, ezzel elmentünk Keszthelyig. A visszaúton, amikor Badacsony és Tihany közé értünk, a szél északkeletire váltott, ekkor kellett elővenni az orrvitorlát, majd jött egy cirkálószakasz egészen a befutóig. Szél ellen kellett vitorlázni, fordulni, közben nézni a másikat, a saját pozíciónkat, valamint a sebességünket, és így taktikázva még egy helyet előre tudtunk lépni. Nagyon jó érzés volt látni, hogy ilyen szépen haladunk. A tihanyi szorosnál fordultunk a befutóra, és végül nagy vidáman a második helyen besiklottunk a célba – számolt be a versenyről a DEAC vitorlásszakosztályának vezetője.
Stündl Lászlótól úgy fogalmazott, hogy utoljára legénykorában szerzett érmet a Kékszalagon, akkor harmadik lett J24-es hajóosztályban, így ez az ezüst az eddigi legjobb helyezése. Érthető, hogy a szombat esti ünnepélyes díjátadón örömmel ment fel csapattársaival a színpadra, amikor Ördög Nóra műsorvezető szólította.
Szintén elismerésre méltó a Ponente helyezése, amely Varga Ákossal, Molnár Attilával és Fekete Olivérrel az előkelő hatodik helyen végzett a Melges 24 hajóosztályban, míg összesítésben a 149. lett.
A Bakos Miklós által kormányozott Sparta idén is szépen teljesített, és a népes Yardstick II/1 mezőnyben a 8. helyen ért célba (összesítésben 231.), míg Yardstick I/2-ben a Szokol Lilla vezette legénység 45. lett (összesítésben 288.) a Marokintana fedélzetén.
Az 56. Kékszalag első tíz helyén egyébként csak katamaránok végeztek. A győztes a címvédő MLS Raiffeisen Fifty-Fifty lett, amely 12 óra 24 perc 47 másodperc alatt teljesítette a 150 km-es távot.
56. Kékszalag, DEAC-eredmények
X-35 Hungary, 2. hely: Szélvész (Hegyi Dénes Márton kormányos, Stündl László, Balázs Ákos, Balázs-Földi Virág, Bazsó Gábor, Nagy Péter, Barabás Lajos, Újj Zsolt) – összesítésben 39. hely. Idő: 18:35:31.
Melges 24, 6. hely: Ponente (Varga Ákos kormányos, Molnár Attila, Fekete Olivér) – összesítésben 149. Idő: 23:47:42.
Yardstick II/1, 8. hely: Sparta (Bakos Miklós kormányos, Bakos Károly, Heim Imre, Jakab Kornél, Kovács Sándor) – összesítésben 231. Idő: 1:1:36:10.
Yardstick I/2, 45. hely: Marokintana (Szokol Lilla kormányos, Szokol Miklós, Lampé Olivér, Lampé Zsolt) – összesítésben 288. Idő: 1:2:52:52.
Yardstick I/1, szintidőn kívül: Brenta 38 (Burger Károly kormányos, Cserháti Gabriella, Nagy Ádám, Kalas Attila, Gábor Iván, Vajtai Vajk).
Yardstick II/2, szintidőn kívül: Marlin 2 (Karácsony Zoltán kormányos, Vitályos Géza, Mauks Levente).
Borítókép: Stündl László a Szélvész fedélzetén