Szombaton rendezték a Kékszalag főpróbájának tekintett Fehér Szalag vitorlásversenyt a Balatonon. A legmodernebb katamaránok, a népes egytestű hajóosztályok és a klasszikus vitorlások alkotta mezőnyben közel 300 hajó állt rajthoz Balatonfüreden, a Magyar Vitorlás Szövetség szervezésében. Idén négy DEAC-vitorlás vett részt az eseményen.
A szombat reggeli rajtot követően a teljes mezőnynek embert próbálóan gyenge széllel kellett megküzdenie. A szövetség beszámolója szerint a Balaton keleti medencéjében a versenyzők türelemjátékra kényszerültek, a tó közepén szinte teljes volt a szélcsend. A kora délután érkező enyhe északi szélfrissülés a többtestű hajóknak kedvezett, amelyek látványosan el tudtak lépni a mezőnytől.
A Fehér Szalag az útvonalat tekintve is hasonlít a Kékszalaghoz, a Balaton keleti medencéjét kerüli meg, az első bója Balatonkenesénél, a második Siófoknál, a harmadik pedig Tihanynál van, de utána visszatérnek Füredre a versenyzők, miközben a Kékszalagon innen indulnak tovább a keszthelyi bójához. A gyenge szél miatt a versenyrendezőség idén a mezőny nagy része számára a siófoki bójánál lerövidítette a távot, hogy minél több hajó tudja azt sikeresen teljesíteni.
A DEAC színeiben négy hajó indult, és kettő dobogós helyen ért célba. Melges24 hajóosztályban a Varga Ákos vezette Ponente nagyon szépen szerepelt és kategóriájában a második helyen végzett 17:43:05-ös idővel. A csapat további tagjai: Varga Ágoston, Molnár Attila, Molnár Olivér.
Szintén a dobogó második fokára állhatott fel Yardstick I/1 kategóriában az Esse legénysége (Hatvani Gergely – kormányos, Sásdi András, Hatvani Ádám), idejük 17:05:34. Ebben az osztályban indult a Brenta38 (Burger Károly – kormányos, Hartay Károly, Kőszeghy Tamás, Gábor Iván, Nagy Ádám) is, amely az ötödik helyen zárt.
A legnépesebb mezőny a Yardstick II/1-ben gyűlt össze, 14 hajó vágott neki a távnak. A Bakos Miklós által kormányzott Sparta (további tagok: Heim Imre, Ambrus Bence) 18:51:39 idő alatt ért célba, ami a 8. helyet jelentette.
A leggyorsabbak között kiélezett küzdelem alakult ki, melynek végén az MLS Raiffeisen Fifty-Fifty mindössze egy perccel előzte meg az RSM Sailing Team csapatát. Az RSM csapata a befutó után óvást jelentett be, egyebek mellett azért, mert a Fifty-Fifty kisérő motorosának személyzete a szabályok ellenére nem viselt mentőmellényt. Az óvási bizottság helyt adott a panasznak, és kizárta a Fifity-Fiftyt
Július 10-én kerül sor az év legnagyobb hazai vitorlásversenyére, a Kékszalagra, amelyen ezúttal is több DEAC-os hajó vesz majd részt.