A Debreceni Egyetem Műszaki Karán évtizedek óta működnek technikai sportágak közé sorolható hallgatói közösségek, amelyek a DE színeiben különböző járművel kapcsolatos versenyeken vesznek részt. Ezeket a csapatokat fogja össze a jövőben a DEAC motorsportszakosztálya, amely 2021 februárjában alakult.
A szakosztály az alábbi, korábban is működő csapatokat fogja össze a jövőben:
- MK Motorsport
- Formula student: itt az egyetem néhány éven belül szeretne csapatot indítani. A tisztán hallgatói szerveződésű gárda a munkát a COVID előtti hónapokban elkezdte. Elkészültek a tervek, most a járműépítés zajlik.
- DE GMT Racing Team
- Shell Eco-Marathon
- DE High Voltage
Utóbbi csapatról érdemes tudni: a Debreceni Egyetem Műszaki Kar Villamosmérnöki és Mechatronikai tanszék 2008-tavaszán elhatározta, saját gyártású elektromos tanulmányautót készít annak a tervezői ötletnek a bizonyítására, hogy elektromos autó hajtását frekvenciaváltóval szabályozott váltóáramú motorral is meg lehet valósítani és ez életképesen üzemeltethető közlekedési körülmények között is, kiiktatva a hagyományos autók sebességváltóját, és ezzel könnyebbé téve magát az autót. A kutatócsoportról és az ott folyó munkáról méltatás jelent meg a National Geographic 2013. áprilisi számában.
A csapatban egy-egy évben 15-20 BSC és MSc hallgató is dolgozik. A kifejlesztett hajtásokat és járműveket alternatív hajtású járművek számára kiírt versenyeken mutatják be folyamatosan.
A kutatócsoport munkájának tudományos eredményei:
“Kapcsolási elrendezés és eljárás elektromos jármű váltakozó áramú hajtásának vezérlésére szabadalom.”
XXXI. Országos Tudományos Konferencia Műszaki tudományi szekció 3. díj: Tóth Xénia Erzsébet, Zilahi Krisztián László, Juhász Botond, Steiger Balázs: A pneumobil dinamikai szabályozásának és telemetriai rendszerének kialakítása (Témavezetőjük: Dr. Juhász György, Dr. Szemes Péter)
A kutatócsoport munkájának eredményei alternatív hajtású járművek számára kiírt versenyeken:
- évi VI. Széchenyi futam bajnoka a VI. Versenyautó kategóriában a Debreceni Egyetem Műszaki Kar Gerundium versenyautója. (Gerundiummé volt a pályán elért legnagyobb sebesség, legnagyobb átlagsebesség, a pályán elért legjobb köridő, valamint saját kategóriájában és abszolút kategóriában 52 teljesített körrel a Gerundium nyerte a hosszútávú versenyt, és az edzésen a leggyorsabb edzéskört futotta. Vezette: Boros Máté gépészmérnök hallgató.
- DE Műszaki Kar DE-High Voltage csapata nyerte 2011-ben az AUDI Spirit díjat (a leginnovatívabb szellemiségű csapat díja).
- AUDI Progresszivitás díj 2011. (az indoklás szerint a szakmailag legkifinomultabb, leginnovatívabb, és teljesítmény szempontjából a legerősebb autónak adható díj)
- MVM Energia 2.0 Futam 2011, a futamban és a kategóriában is a helyezés Gerundium – FAG R néven
- Széchenyi futam (2012) TanulmányAutó kategória 1. helyezés,
- Széchenyi futam (2012) TanulmányAutó kategória 2. helyezés,
- Széchenyi futam (2012) Széchenyi Futam® – AWARD innovációs díj az Interceptor tanulmányautónak.
- Széchenyi futam (2012) “Verseny Autó” kategória: 1. helyezés,
- MVM Energia Futam 2.1 2012 Prototípusok kategória 3. helyezés,
- MVM Energia Futam 2.1 2012 Prototípusok kategória 1. helyezés,
- MVM Energia Futam 2.1 2012 Fairplay díj.
- MVM Energia Futam 2.1 2012 az MVM 1 millió Ft-os különdíja a csapatnak.
- eCarTec szakkiállítás 2012 München, Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) felkérésére bemutattuk a Gerundium versenyautót
- Széchenyi futam (2013) 2. helyezés tanulmányautó kategóriában.
- Széchenyi futam (2013) 1. helyezés tanulmányautó kategóriában,
- MVM Energia Futam 2013 Prototípusok kategória 1. helyezés.:.
- MVM Energia Futam 2013 tanulmányautó kategória 2. helyezés.
Jelenleg Széchenyi futamot nem rendeznek. A csapat mostani tagjai a Formula studentben dolgoznak, villamos hajtású versenyautón.